zaterdag 11 oktober 2008

Hoezo, samen?

Steeds meer mensen zijn op de hoogte van onze plannen. Meestal krijgen we heel positieve reacties. Soms zie je ze twijfelen: "Hoe gaat dat dan in zijn werk? Dat is niets voor mij. Ik zou dat niet kunnen, hoor" en van dies meer. Tja, we weten nog niet echt hoe het zal zijn, natuurlijk, maar het is de bedoeling om "samen" een woning te delen, met de nadruk op "samen". De keuken is gemeenschappelijk, evenals de berging, de tuin, de voordeur, een stuk leefruimte... zelfs een groot deel van de financiën. Voor de duidelijkheid: we slapen apart! Het zal dus geen commune worden, want dat lees je af op de vragende gezichten. Nee, het is de bedoeling dat we een minigemeenschap gaan vormen waarin elk zijn eigen plekje vindt (zowel in het fysieke als in het geestelijke, als in het gevoel) en waar een omgeving gecreëerd wordt waarin elkeen optimaal kan ontwikkelen. Maar waar ook voor elkaar gezorgd wordt, waar we elkaar dragen "in goede en kwade tijden". We hopen natuurlijk op meer goede dan kwade tijden :-)

Eind november (en eigenlijk al een stuk daarvoor) begint het echt! We trekken tegelijkertijd in het huis, voor onszelf, maar ook voor onze huisdieren (zo is er geen één die zijn territorium al kan afbakenen voor de ander er is). Zo kan iedereen tegelijkertijd wennen aan het huis en aan elkaar. We zullen in het begin nog moeten kamperen in ons eigen huis, omdat er nog heel wat werk aan de winkel is. In het voorjaar hopen we dan aan de uitbouw te beginnen, zodat we tegen de zomer toch meer leefruimte hebben.

Je ziet, veel te doen in weinig tijd, maar we gaan ervoor, volledig! Binnenkort kunnen jullie het zelf komen bekijken hoe dat allemaal gaat. Alleszins welkom!

Inge

2 opmerkingen:

Tricky zei

Hey samenhuizers...
ik zou jullie plan ook wel zien zitten... alleen niet in het verre Brugge (allé, daar ergens in de buurt!)... maar ik heb jullie huisje al mogen bewonderen, en het lijkt me prachtig, en het samenwonen ook... al zal het niet altijd makkelijk zijn (maar dat is alleen wonen ook niet!)
ik kom hier in elk geval nog eens terug piepen om naar de vorderingen te kijken...
greetz
tricky

Anoniem zei

Oké 5 november staat al in mijn agenda !!

Zou ik jullie nieuwe adres alvast mogen hebben.

stuur maar naar mijn mailadres mamailse.

Liefs
xxxx